Personel Görev & Tanımları

T.C.
ARDAHAN ÜNİVERSİTESİ
DIŞ İLİŞKİLER OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ PERSONELİ
GÖREV & TANIMLARI
 
 
 
 
 
 
Dış İlişkiler Koordinatörü
&
Erasmus Kurum Koordinatörü
 
 
 
 
 
 
 
Dr. Öğr. Üyesi Doğan SALTAŞ
dogansaltas@ardahan.edu.tr
erasmus@ardahan.edu.tr
  • Dış İlişkiler Koordinatörlüğü'nün genel yönetimini gerçekleştirmek ve Koordinatörlüğün programları, çalışmaları ve etkinlikleri hakkında ilgili makamları bilgilendirir.
  • Üst yönetim ile iletişimi sağlamak
  • Üniversitemizin uluslararası ilişkilerinin gelişmesi için gerekli olan adımları atmak
  • 6 ayda bir olmak üzere, Dış İlişkiler Ofisi Koordinatörlüğü bünyesinde bulunan; Erasmus, Mevlâna, Farabi ve Yabancı Uyruklu Öğrenci kurum Koordinatörleriyle birlikte, yapılan faaliyet ve harcamalara ilişkin detayları, Dış İlişkilerden sorumlu Rektör Yardımcısı’na yazılı ve sözlü olarak sunar.
  • İlgili Koordinatörlüğün harcama yetkilisi Dış İlişkiler Koordinatörüdür.
  • Koordinatörlük personelinin sorumlulukları ve koordinatörlüğün amaçları doğrultusunda çalışmalarını sağlar.
  • Avrupa Birliği eğitim programları ile bu programların alt alanlarıyla ilgili olarak Avrupa Birliği Başkanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (Ulusal Ajans) veya Avrupa Komisyonu tarafından, Erasmus+ Hareketlilik veya diğer proje başlıkları konusunda yapılan teklif çağrılarını değerlendirir, başvuruları yapar, sözleşmeleri imzalar ve düzenli olarak ara ve final raporlarını gönderir.
  • Konu ile ilgili faaliyetlerin organizasyonunu yapar, gerekli altyapı çalışmalarını gerçekleştirir ve programlara katılımın nitelik ve nicelik yönünden arttırılmasını sağlar.
  • Anlaşmalar/protokoller çerçevesinde gerçekleşen öğrenci, akademisyen ve personel hareketliliğinde ilan ve seçim aşamasından hareketliliğin organizasyonu, takibi ve sonuçlandırılmasına kadar tüm işlerin koordinasyonunu ve yürütülmesini sağlar.
  • Erasmus UA başvuruları
  • Erasmus öğrenci, akademisyen, idari personel hareketlilikleri seçim sürecinin koordinasyonu ve işlemlerinin genel takibi
  • Kalite güvence iç paydaş birim temsilcisi.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dış İlişkiler Koordinatörlüğü Personeli
&
Farabi Değişim Programı Kurum Koordinatörü
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Öğr. Gör. Mustafa ÜNSAL
mustafaunsal@ardahan.edu.tr 
farabi@ardahan.edu.tr
 
 
 
 
 
 
  • YÖK tarafından organize edilen Farabi Programı konusunda yapılan teklif çağrılarını değerlendirir, başvuruları yapar, sözleşmeleri imzalar ve düzenli olarak ara ve final raporlarını gönderir.
  • Söz konusu tüm faaliyetlerin organizasyonunu yapar, gerekli altyapı çalışmalarını gerçekleştirir ve programlara katılımın nitelik ve nicelik yönünden arttırılmasını sağlar.
  • Anlaşmalar/protokoller çerçevesinde gerçekleşen öğrenci, akademisyen ve personel hareketliliğinde ilan ve seçim aşamasından hareketliliğin organizasyonu, takibi ve sonuçlandırılmasına kadar tüm işlerin koordinasyonunu ve yürütülmesini sağlar.
  • İlgili Koordinatörlüğün harcama yetkilisi Farabi Koordinatörüdür.
  • Erasmus öğrenim ve staj hareketliliği kapsamında gelen öğrencilerin işlemlerinin yapılması, bu işlemlerin dosyalanması ve takibi,
  • Erasmus öğrenim ve staj hareketliliği ile ilgili bilgilendirme toplantılarının gerçekleştirilmesi,
  • Erasmus hareketliliği kapsamında bütçe işlemleri (Giden öğrenci, akademik personel ve idari personelin ödemeleri),
  • Satın alma ve ödeme işlemleri gerçekleştirme görevlisi.
 
 
 
Erasmus Kurum Koordinatör Yardımcısı


 
 
 
Öğr. Gör. Ahmet Baran PERÇİN
ahmetbaranpercin@ardahan.edu.tr
  • Erasmus öğrenim ve staj hareketliliği kapsamında gelen öğrencilerin işlemlerinin yapılması,
  • Erasmus öğrenim ve staj hareketliliği ile ilgili bilgilendirme toplantılarının gerçekleştirilmesi,
  • Giden akademik personel hareketliliği ile ilgili gerekli belgelerin toplanması ve dosyalanması, akademik personelin bilgilendirilmesi,
  • Giden idari personel hareketliliği ile ilgili gerekli belgelerin toplanması ve dosyalanması, idari personelin bilgilendirilmesi, Erasmus programına başvuran öğrenciler ve personel için çevrimiçi başvuru sisteminin entegrasyonunu sağlamak.
  • Erasmus programının tanıtımı ve Erasmus süreci başvurularına yönelik Kurum Koordinatörü liderliğinde her yıl Erasmus tanıtım günleri ve bilgilendirme toplantıları düzenlemek.
  • Kurum koordinatörünün onay sürecine kadar gerekli tüm Erasmus kurumlararası anlaşmalarını hazırlamak ve yönetmek.
 
 
 
 
 
 
Mevlâna Kurum Koordinatörü
 
 
 
 
 
 
 Dr. Öğr. Üyesi Ömer KÜÇÜKMEHMETOĞLU

omerkucukmehmetoglu@ardahan.edu.tr
mevlana@ardahan.edu.tr
 
 
 
 
 
  • Mevlâna anlaşmalarını yapmak ve anlaşmaların takibi,
  • Mevlâna hareketliliği ile ilgili bilgilendirme seminerlerinin gerçekleştirilmesi,
  • Mevlâna kapsamında gelen/giden öğrenci ve gelen akademisyen işlemleri
  • Mevlâna hareketliliğinin bütçe işlemleri ve bu hareketlilik kapsamında gelen/giden öğrenci ve gelen akademisyenlerin ödemelerinin yapılması
  • Mevlana programına üniversitenin aktif bir şekilde katılımını sağlamak,
  • Üniversite ile YÖK arasındaki iletişimi ve koordinasyonu sağlamak,
  • Dünya üniversiteleri ile Mevlana kurumlar arası anlaşmalar yapmak ve güncellemek,
  • Üniversite genelinde ve birimler düzeyinde Mevlana programına ilişkin bilgilendirme ve tanıtım yapmak (İnternet sitesi, e-posta, toplantı, seminer, broşür vb.).
  • Mevlana programı dahilinde üniversiteye belirli bir süre için gelecek öğrencilerin/öğretim elemanlarının alacakları ders veya verecekleri ders organize etmek için üniversite akademik birimleri Mevlana Bölüm Koordinatörleri ile koordineli çalışmak,
  • Mevlana programı dahilinde üniversiteye belirli bir süre için gelecek öğrencilerin/öğretim elemanlarının konaklama, vize ve karşılama ihtiyaçlarının karşılanması için gerekli planları yapmak,
  • Yıllık hareketlilik faaliyetlerine yönelik ara ve nihai raporları YÖK’e sunulmasını sağlamak,
  • Öğrenci ve personele Mevlana programı ile ilgili danışmanlık yapmak ve sorunların çözümlerinde destek sağlamak,
  • İlgi alanına giren diğer eğitim, araştırma, organizasyon ve program faaliyetlerinde bulunmak ve katkı sağlamak,
  • Misafir öğrenci ve akademisyenlerin üniversiteye ve kente uyum sağlama süreçlerine destek olmak.
 
 
 
 
 
Uluslararası Öğrenci Koordinatörü
 
 
 
 
 
Dr. Öğr. Üyesi Nurgül MOLDALİYEVA OROZOBAYEV
nurgulmoldaliyeva@ardahan.edu.tr

 
 
  • Uluslararası Öğrenci Kabul Komisyonu’nun aldığı kararları uygulanmasını sağlar.
  • Uluslararası öğrenci alım usullerini ve kontenjanlarını Senato tarafından karara bağlanmasını takip eder.
  • Uluslararası öğrenci kontenjanlarına başvuru ve yerleştirme ile ilgili süreci yönetir.
  •  Uluslararası öğrenci alımı ile ilgili kılavuzu hazırlar ve yayımlar.
  • Uluslararası öğrencilerin ihtiyacı olan konularda danışmanlık hizmeti verir. Uluslararası statüde üniversitede bulunan öğrencilere yönelik olmak üzere kayıt-kabul, konaklama, ulaşım, oryantasyon ve uyum süreci ile ilgili olarak bürokratik işlemlerde destek sağlar.
  • Uluslararası öğrenciler için sosyal faaliyetler ve kültürel etkinlikler düzenlemek ve koordine eder.
  • Uluslararası öğrencilerin her türlü başvuru, kabul, yerleştirme ve takiplerinin yapılmasını sağlar.
  • Başarılı öğrencileri üniversitemize çekebilmek için üniversite vizyonu doğrultusunda politika üretir.
  • Uluslararası öğrenci alımı için üniversitemiz adına Yurtdışı Öğrenci Seçme (YÖS) sınavları organize eder. Organize edilen sınavların diğer üniversitelerce de kabul edilmesi için çalışır.
  • Uluslararası eğitim ve tanıtım faaliyetlerinde (fuar, konferans, seminer gibi) Üniversitenin temsilini sağlar. Üniversitenin uluslararası düzeyde tanıtımına yönelik olarak her türlü materyalin hazırlanmasına katkıda bulunur.
  • Üniversitemizde bulunan uluslararası öğrencilerin akademik gelişimini takip eder ve Dış İlişkiler Koordinatörlüğüne bu konuda yıllık rapor sunar. Uluslararası öğrencilerin mezun olduktan sonra durumlarını takip eder ve yıllık rapor oluşturur.
  • Üniversite’nin uluslararasılaşma ile ilgili faaliyet alanlarında görev ve sorumluluk alır.
  • İlgili Koordinatörlüğün harcama yetkilisi Uluslararası Öğrenci Koordinatörüdür.
 
 
Uluslararası Öğrenci Koordinatör Yardımcısı
 
 
 
Dr. Öğretim Üyesi Emre KIRLI
emrekirli@ardahan.edu.tr

 
   
  • Uluslararası öğrencilerin ihtiyacı olan konularda danışmanlık hizmeti verir. Uluslararası statüde üniversitede bulunan öğrencilere yönelik olmak üzere kayıt-kabul, konaklama, ulaşım, oryantasyon ve uyum süreci ile ilgili olarak bürokratik işlemlerde destek sağlar.
  • Uluslararası öğrenciler için sosyal faaliyetler ve kültürel etkinlikler düzenlemek ve koordine eder.
  • Uluslararası öğrencilerin her türlü başvuru, kabul, yerleştirme ve takiplerinin yapılmasını sağlar.
 
Sekreter
 
 Zeynep YAĞMUR
yagmurzeynep@ardahan.edu.tr